Jak wykonać czystą instalację systemu Windows 10/11?

1. Przygotowanie nośnika instalacyjnego

Aby utworzyć nośnik instalacyjny systemu Windows, pobierz z poniższego linku oficjalny program od Microsoft do tworzenia nośnika:🔗 Pobierz narzędzie dla Windows 10🔗 Pobierz narzędzie dla Windows 11Następnie:
  • Podłącz pendrive (minimum 8 GB)
  • Uruchom pobrany program.
  • Wybierz kolejno opcje:
    • Zaakceptuj
    • Utwórz nośnik instalacyjny
    • Dalej
    • Dalej
    • Dysk flash USB
    • Dalej – wybierz podłączony nośnik.
📌 Zalecamy wybranie wersji 64-bitowej systemu Windows (wymaga min. 4 GB RAM). Wersja 32-bitowa wymaga tylko 2 GB RAM, ale nie jest rekomendowana.

2. Uruchomienie instalatora systemu

  • Podłącz przygotowany nośnik instalacyjny do komputera na którym chcesz zainstalować system i go włącz.
  • Jeśli instalator systemu uruchomi się automatycznie, przejdź do kroku 4.
Jeśli nie, uruchom ponownie komputer i w trakcie włączania naciskaj odpowiedni klawisz by wejść do ustawień boot menu. Klawisz ten może się różnić w zależności od producenta – często są to: F8, F11, F12, ESC, ESC potem F9. Podczas uruchamiania zazwyczaj pojawia się informacja, który klawisz nacisnąć.

3. Ustawienie kolejności bootowania

  • Wejdź do ustawień BIOS/UEFI.
  • Przejdź do zakładki Boot device options
  • Ustaw pendrive jako pierwsze urządzenie w kolejności startowej.
  • Zapisz zmiany (najczęściej klawisz F10) i uruchom komputer ponownie.

4. Instalacja systemu Windows

Po uruchomieniu instalatora:
  • Wybierz: język, format daty/godziny oraz układ klawiatury.
  • Kliknij Dalej i Zainstaluj teraz.
  • Wybierz opcję „Nie mam klucza produktu” i zaznacz odpowiednią wersję systemu dla którego zakupiłeś klucz.

5. Finalizacja instalacji i aktywacja

  • Zaakceptuj warunki i kliknij Dalej.
  • Po zakończeniu instalacji:
    • Odłącz nośnik instalacyjny.
    • Podłącz komputer do sieci.
    • Przejdź do ustawień aktywacji (Otwórz start menu  > Wpisz aktywacja > Ustawienia aktywacji)
    • Aktywuj klucz zakupiony od nas poprzez kliknięcie „Zmień klucz” lub „aktywuj”.
W przypadku kodu błędu 0xC004C060 lub „Klucz został rozpoznany jako nieprawidłowy”, skontaktuj się z nami w celu wymiany klucza.